Na ŠCRS cenimo in spodbujamo šolsko raziskovalno delo, saj želimo dijakom omogočiti:
- da se seznanijo z osnovnimi pojmi, metodami, tehnikami in pogoji za uspešno raziskovanje,
- da se praktično usposobijo za izvajanje nekaterih etap raziskovalnega procesa,
- da pripravijo izvirno in samostojno delo ob upoštevanju nujne pomoči in sprotnega nadzora učitelja – mentorja,
- da svojo raziskovalno nalogo uspešno javno predstavijo.
Mladi raziskovalci morajo pri pripravi raziskovalne naloge ustrezno navajati vire: Predstavitev o plagiatorstvu in navajanju virov.
Vsako leto na šoli organiziramo šolsko tekmovanje raziskovalnih nalog. Naloge ocenjuje tričlanska komisija, mlade raziskovalce pa javno predstavimo na priložnostni šolski prireditvi in jih nagradimo.
Naši raziskovalci sodelujejo na regijskih in državnih srečanjih mladih raziskovalcev, ki jih razpisujejo različni organizatorji, predvsem Zveza za tehnično kulturo Slovenije (ZOTKS).
Šolsko raziskovalno delo spodbuja in podpira Občina Rogaška Slatina, za kar si ji na tem mestu toplo zahvaljujemo. Raziskovalci tako vsako leto dobijo priložnost, da se javno predstavijo tudi na občinski prireditvi v Knjižnici Rogaška Slatina.
Priprava raziskovalne naloge je včasih naporna in časovno zahtevna, a gre za dragoceno izkušnjo za vsakega bodočega študenta. Zato vse dijake, ki jih veseli odkrivanje novega in skritega, vabimo, da si izmed delavcev šole izberejo mentorja, mu predstavijo področje, ki ga želijo raziskovati, in ga povabijo k sodelovanju. Enako vabimo tudi vse strokovne delavce šole, da svoje dijake navdušijo za raziskovalno delo in se preizkusijo kot mentorji. V življenju nam izzivov pač ne sme zmanjkati, mar ne?
Koordinatorica šolskega raziskovalnega dela
Josipa Hrepevnik, prof.
ARHIV RAZISKOVALNIH NALOG
Vpliv laserskih žarkov na materiale
Primerjava emulgatorjev za emulzijo tipa O/V in V/O
Pregled zgodovine kraja Rogatec
Rogaška Slatina v drugi svetovni vojni
Fosforoscenčne barve in svetloba, ki jo oddajajo po osvetlitvi
Zaščita vida pred modro svetlobo
Okoljski in psihološki vplivi podnebnih sprememb
Usoda kulturne dediščine Podčetrtka
Napaka pasov pri posamičnih sferičnih očalnih lečah
Natrijev laktat: mila, pufer in vlažilec
Pok se je slišal po vsej Obsoteljski (leto 1991)
Bobri na pritoku reke Sotle
Učinkovitost avtomobilskega katalizatorja
Zaznavanje ostankov radioaktivnosti procesa obsevanja z radioaktivnimi izotopi v oreščkih
Agronomska kakovost prsti na Kozjanskem
Odstopanje napetosti v šolskih vtičnicah
Uporaba titanovega dioksida in cinkovega oksida v kremah za sončenje
Svet skozi ženske oči
Družbena konstrukcija idealnega telesa
Pegaz in Donat Mg
Vpliv fenoksietanola na pH, viskoznost in na razvoj mikroorganizmov v formulaciji
Posebnež in pomembneži v Rogaški Slatini
Gotova očala – da ali ne?
Rogaška Slatina med mitom in resnico
Steklarstvo – preteklost ali prihodnost?
Uvajanje avtomatizirane izposoje mestnih koles v Rogaški Slatini
Kaj se bo zgodilo z gradom Podčetrtek?
Osvetljenost učilnic ŠCRS
Pridelava vina z različnimi enološkimi sredstvi
Zvočna onesnaženost ŠCRS
Odnos med mladostniki in njihovimi starši
Ekološka ozaveščenost osnovnošolcev v Obsotelju
Brezperspektivnost mladih izobražencev
Prostovoljno delo mladih v Rogaški Slatini in širši okolici
Vpliv Facebook-a na rabo jezika v srednjih šolah
Rogaška Slatina – včeraj, danes in jutri
Nasilje nad ženskami in otroki