Učna situacija ‘V mojem poklicu je veliko tehnoloških postopkov’

Osrednji del učne situacije V mojem poklicu je veliko tehnoloških postopkov je za dijake 3. c in 3. d potekal v četrtek, 28. 3. 2024.

Optiki smo prvi del učne situacije izvedli v šolskem laboratoriju. Najprej smo pripravili vse potrebne pripomočke za merjenje prepustnosti stekel ter za barvanje. Naše delo se je pričelo z merjenjem prepustnosti svetlobe na treh različnih steklih. Ko je bila barva na primerni temperaturi, smo vanjo potopili vsako steklo posebej za 2 minuti in jih potem, ko smo jih vzeli iz barve, sprali pod tekočo vodo. Ugotovili smo, da se je barvalo samo organsko steklo, ki ni imelo nobenih nanosov. Nato smo obarvali še pet organskih stekel, vendar smo vsako naslednje steklo imeli v barvi še dve minuti dlje kot prejšnje steklo. To pomeni, da smo imeli drugi steklo v barvi 4 minute, tretje 6 minut, četrto 8 minut, peto 10 minut, zadnje, šesto steklo, pa smo pustili za 14 minut, da bi bili rezultati jasnejši. Tako smo dobili barvno lestvico, kajti dlje, kot je bilo steklo v barvi, bolj se je obarvalo. Barve, ki smo jih uporabili, so namenjene barvanju organskih stekel, mi smo uporabili roza, modro, rumeno in oranžno barvo. Ko so bila stekla obarvana, smo izmerili UVA in UVB prepustnost ter preverili ali ima steklo UV zaščito, da bi videli, če so stekla primerna za zaščito oči. Svetlobo smo izmerili brez in z obarvanim steklom, da smo videli razliko, ki smo jo zapisali in izračunali v odstotkih.

Drugi del učne situacije smo izvedli v šolski optični delavnici. Tam smo si med sabo izmerili medzenično razdaljo in višino s pomočjo viktorijanske metode. Izdelali smo plastično šablono, ki smo jo vstavili v okvir, označili zenico in spodnji del veke ter narisali pravokotni sistem za enožariščna, dvožariščna in večžariščna stekla. Naučili smo se tudi, kako krajšamo priponke in olive. Za konec smo ponovili še, kako se vstavljajo stekla v okvir na najlonsko nitko. Steklo smo najprej odstranili iz okvirja, menjali smo nitko in vstavili steklo nazaj v okvir.

Pri učni situaciji smo se naučili veliko novih delovnih postopkov. Učna situacija mi je bila zelo všeč, saj sem pridobila veliko novega znanja na področju optike. Najbolj mi je bilo zanimivo barvanje stekel.

Dijaki 3. d smo v okviru učne situacije izdelovali barvne folije. Med seboj smo povezovali več postopkov obdelave vročega stekla s tehnikami obdelave hladnega stekla. Vaja je potekala tako, da smo s steklarsko pipo najprej segli v lonec po vroče steklo, naredili naber, ga potopili v barvni prah, razvaljali, nato pa valjček razpihali. Po dobrem ogrevanju je vsakemu izmed nas uspelo narediti barvne folije iz vročega stekla, ki smo jih pripravili za uporabo pri izdelavi nakita, krožnikov in skled s tehniko fuzije.

Delo je bilo zelo zanimivo in poučno.

Teja Horvat, 3. c, in Martina Mijošek, 3. d

Dostopnost